آموزش صحیح دم کردن چای
آموزش صحیح دم کردن چای

چگونه چای سیاه دم کنم؟

بسیاری از مردم هر روزه چای دم می کنند و می نوشند اما با شیوه صحیح دم کردن این نوشیدنی پرطرفدار آشنایی ندارند. از آنجایی که تبخ هر غذایی آدابی دارد، دم کردن چای نیز آداب خود را دارد و با انجام صحیح این آداب به بهترین شکل ممکن از نوشیدن چای لذت ببرید.

برای دم کردن چای به نکات زیر عمل کنید:

-بهتر است برای دم کردن چای از ظروف چینی استفاده کنید، اگر ظروف چینی در اختیار ندارید ظروف شیشه ای نیز می توانند مناسب باشند.

-برای دم کردن چای سعی کنید از ظروف مسی، آلومینیوم، استیل و … استفاده نکنید. چون علاوه بر اینکه استفاده از آن ها موجب عوض شدن طعم چای می شود، به سبب ایجاد واکنش شیمیایی برای حفظ سلامت مناسب نیست.

-اگر مایلید که چای زود تر دم بکشد هنگام آبکشی چای پیش از دم کردن با آب داغ آن را آبکشی کنید.

-اگر میخواهید چای خوش طعمی داشته باشید پیش از جوشاندن آب، آب جدید در سماور بریزید و آبی که قبلا یک بار جوش آمده را استفاده نکنید( برای اینکه در مصرف آب اصراف نکنید می توانید از این آب برای آبیاری گیاهان و همچنین به دلیل کمبود املاح میتوانید به عنوان آب رادیاتور و آب شیشه پاک کن در خودرو استفاده کنید).

-برای دم کردن چای، صبر کنید تا آب کاملا به جوش بیاید و سپس آن را در قوری اضافه کنید.

-بهتر است قوری بر روی سماور و یا کتری قرار گیرد و با حرارت آب جوش دم بکشد. در این شیوه برای دم کردن چای زمان بیشتری نیاز است.

-اگر میخواهید هرچه زودتر چای دم بکشد، هرچه چای با شعله کم و یا غیر مستقیم دم بکشد، چای خوش طعم تری درست خواهید کرد.

-از آنجهت که انواع چای مختلف وجود دارد، بنابر این باید بدانید مدت زمان دم آمدن هر چای با دیگر چای ها متفاوت است.

-در چای های بدون ساقه مدت زمان دم کردن چای کوتاه تر و در چای های دارای ساقه مدت زمان دم کردن طولانی تر است. حداقل زمان دم کردن چای طبیعی 7 دقیقه و حداکثر زمان دم کردن چای با ساقه تا 20 دقیقه است.

-سعی کنید در قوری از صافی چای استفاده کنید

-اگر میخواهید از چای در مدت زمان بیشتری نگه داری کنید، تفاله چای را از آن جدا کنید.

-نکته آخر اینکه سعی کنید هنگام خوردن چای از قند و شکر استفاده نکنید و برای حفظ سلامتی از توت، کشمش و خرما استفاده کنید. برای شیرین کردن چای هم از عسل و یا شیره خرما و یا انگور استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

My Cart (0 items)

No products in the cart.